62 poze   16816 vizite

17 -CURSELE DE VITEZA

Putem presupune ca o etapa de viteza care se desfasoara pe o vreme rea este solicitanta din punct de vedere fixic pentur porumbei. Din acest motiv este recomandabil sa detii porumbei cu musculatura puternica si bine proportionata daca doresti sa obtii rezultate in cursele de viteza.

Acesta este ceea ce credem noi despre cum ar trebui sa arate un porumbel perfect pentru cursele de viteza: putin indesat, picioare scurte, un gat lat si scurt, mai degraba aripi scurte (aripile lungi sunt folositoare pentru zborurile mai lungi), o marime medie a pieptului, dar sa nu fie prea plat. Cu alte cuvinte, vom urmari acei porumbei cu un corp mare dar unul indesat si un piept rotunjit, cu o musculatura bine dezvoltata, aripi scurte si penele primare scurte. Noi credem ca acesta este modelul de porumbel perfect pentru etapele de viteza. Acest tip de porumbel ar putea sa-si invinga concurenta chiar si in cele mai scurte etape de viteza.

Binenteles ca nu poti avea asteptari de la acest porumbel sa zboare pentru o perioada mai lunga de timp. In schimb acest porumbel va zbura bine in curse scurte si solicitante, unde este foarte probabil sa concureze bine in mod regulat. Totusi, este foarte important sa iti tii porumbeii motivati. Chiar daca detii o echipa de porumbei de viteza adevarati, tot trebuie sa ii mentii in forma maxima daca vrei sa ai parte de succes.

Cea mai buna metoda de pregatire a porumbeilor pentru cursele de viteza este prin ai mentine calmi si linistiti pana in clipa in care sunt imbarcati. O femela concurata pe oua va observa ca partenerul ei cloceste ouale atunci cand ea se intoarce acasa din concurs; imediat ii va lua locul partenerului atunci cand a revenit acasa din concurs. Pentru urmataorea imbarcare, se poate pune un pui mic in cuibul femelei.

Sa fii familiar cu porumbeii tai si sa cunosti cum sa ii pregatesti pentru concursuri, acesta este secretul in obtinerea succesului. Este esential cand vine vorba de a castiga cursele de viteza! Mai mult este foarte important ca la intoarcere porumbeii sa intre cat mai repede in crescatorie. Porumbeii care nu intrat redepe in crescatorie nu vor fi nicioadata in stare sa castige un loc fruntas in cursele de viteza.

Un porumbel care zboara in sistemul semi-vaduviei cu un pui mai mare (pe care il hraneste doar partial) va obtine rezultate mari in cursele de viteza. Aceasta abordare este folositoate in cazul femelelor chiar si atunci cand petrect o noapte in masina. Inca o data, este important sa ne luam masuri de siguranta: nu ar trebui sa le aratam masculul in timpul vaduviei in care cresc un pui. In afara curselor, ar trebui tinute la semi-intuneric pentru a le forta sa isi revina cat mai mult posibil. Pentru a evita neregulile, crescatorul ar trebui din cand in cand sa le lase sa se antreneze, in loc sa zboare vreun concurs, doar sa se asigure ca masculii si femele vor zbura separat.

Cand masculul sau femela este la concurs, puiul lor va trebui sa fie hranit de un cuplu de la reproductie pentru a nu-I obosi prea tare. Daca nu sunt cupluri disponibile, crescatorul va trebui sa-l hraneasca chiar el.Puii vor fi tintuti la distanta de parinti cu ajutorul unei placi transparente care va fi indepartata seara. Ca si rezultat cei doi parinti vor putea avea grija de puii in timpul noptii. Cei doi parinti fiind pacaliti sa creada ca ei sunt singurii care isi hranesc puiul. Ca rezultat ei vor manca mai mult si regulat iar acest lucru le va da taria necesara sa castige cursele, sau sa claseze cat mai sus.

Dupa ce masculul este hranit i se va permite sa fie cu puiul. Totusi, puiul fiind deja hranit de un alt cuplu inainte sau de catre crescator, puiul nu va accepta mancarea pe care masculul va dori sa io dea. Aceasta abordare iti ia o gramada de timp. Aceasta abordare folosita in mentinerea motivarii porumbeilor de viteza este in esenta naturala. Unii crescatori s-ar putea sa creada ca a avea un mascul sau o femela care sa aibe grija de un pui sau sa ai o femela care sa concureze mai multe saptamani la rand avand un pui mic (mereu proaspat) in cuib este o metoda artificiala pentru mentinerea lor motivati. Acest lucru nu este adevarat; de fapt aceste metode sunt defapt la fel de naturale.

Sunt cateva abordari artificiale pentru a mentine porumbeii de viteza motivati si in forma. Se pot folosi seminte speciale care ii tin in priza si deasemeni se paote sa ii faci gelosi. Aceste seminte speciale ar trebui folosite cu atentie sau in crescatoriile mai reci. IN mediile mai calde, porumbeii nu ar trebui sa fie tinuti in alerta (in priza) artificial.

Noi preferam sa ne facem porumbeii gelosi in scopul motivarii lor. Sunt multe abordari diferite care iti permit sa cresti performantele la aproape oricare dintre porumbeii din crescatoria ta. Este important sa schimbi metoda in mod regulat si sa nu folosesti aceeasi abordare in cazul aceluiasi porumbel, tot timpul. Motivul ar fi ca porumbelul se obisnuieste cu metoda respectiva, iar aceasta isi pierde din eficienta. Gelozia iti va motiva porumbeii mai mult decat orice altceva. Tine minte ca aceasta metoda pune presiune pe sistemul nervos asa ca este foarte important ca porumbelul sa benficieze de o perioada de recuperare.

Odihna, linistea si cursele usoare sunt importante pentru tine un porumbel in forma daca folosesti metoda geloziei in mod regulat si pentru o perioada de timp mai lunga. O masina cu un rezervor aproape gol nu va functiona bine. La fel este si in cazul porumbeilor.



Albumul selectat nu contine nici o poza.







Comentarii album • 0
Acest album nu are incă nici un comentariu.
Trimite mesaj Înapoi Nu poți trimite un mesaj fără conținut! Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje. Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp. A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou. Mesajul a fost trimis.